Partitures inèdites de Rossend Llates i Serrat. Nova incorporació als fons del CEDOC

16 de desembre de 2019
Donacions

Algunes de les partitures de Rossend Llates donades recentment al nostre Centre. 

Els fons  de la pianista i pedagona Maria Canals i el seu marit Rossend Llates que custodia el CEDOC, ha rebut recentment un increment del seu contingut amb una nova donació de partitures inèdites de Rossend Llates.

El fons que custodia el CEDOC de Maria Canals i Rossend Llates, a més de contenir tota la documentació sobre la trajectòria personal i professional de Maria Canals, també conté una part important de documents que representen la vida professional de l’escriptor, advocat, traductor i compositor, Rossend Llates, qui juntament amb Maria Canals va fundar l’escola Ars Nova i el Concurs Internacional de Música Maria Canals  . Dins aquest fons que vam ingressar l’any 2015  també hi  conservem documentació del mateix Llates com retalls de premsa sobre l'obtenció de la Flor Natural dels Jocs Florals per part de Rossend Llates l’any 1933, reculls d’articles, així com obra poètica com el volum de poesia titulat Sentiment i paisatge. Però a més d’escriptor i crític, Llates també era compositor, especialment de música per a piano com la seva obra Preludi d’homenatge a Ravel o bé  obres per a cant i piano amb música i lletra escrita per ell mateix. Destaquem entre elles títols de clara inspiració nadalenca com:  Nadal, Els tres reis, Nocturn, Misteri, El bou i la mula, El portal,  Bon Nadal, o Nit de Nadal. Entre tota la seva obra de la qual en comptabilitzem unes vint-i-cinc peces, algunes d’ elles inèdites, destaquem l’obra per a piano Fantasies en forma de variacions composta l’any 1947 i que sí sabem que es va estrenar en el seu moment,  una obra  de clara inspiració romàntica que conté diferents parts titulades com: Jardí al sol , Temps oblidats, Imatges en llibertat, Frisança o L’ànima i la Nit.

L’accés que donem al CEDOC de tots aquells fons i col·leccions que ens dipositen els seus donants, garanteix la seva preservació i accés,  i esperem també que partitures com aquestes puguin tenir una nova oportunitat de poder-se fer sentir  i donar a conèixer al públic.