Tesis doctorales y trabajos de investigación
- CABRÉ I CERCÓS, Bernat Els motets de Josep Reig (1595-1674) contribució al coneixement del primer barroc musical a Catalunya. Universitat Autònoma de Barcelona. Tesi Doctoral. 2019
- CANADELL I RUSIÑOL, Roger. Josep Anselm Clavé i l'escriptura: obra poètica i periodisme cultural
Barcelona:Universitat de Barcelona. 2012. Tesi doctoral. - COSTAL I FORNELLS, Anna. Les sardanes de Pep Ventura i la música popular a Catalunya entre la restauració dels Jocs Florals i la Primera República (1859-1874), Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Música Clàssica i Contemporània. 2014. Tesi doctoral.
- CONDE PONS, Mercedes. Joan Maragall i la música: elements per a una definició estètica. Universitat de Barcelona. Treball final de màster 2012.
- CRESPO ARBONÈS, Òscar. Francesc Pujol i Pons, subdirector de l'Orfeó Català durant la Guerra Civil espanyola (1936-1939). Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres. Departament d'Art i Musicologia. 2020. Treball final de Màster.
- FÈLIX RIERA, Isabel “L’obra pianística de Margarida Orfila i Tudurí”. Extracte del treball de recerca. Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
- FONTELLES RAMONET, ALBERT. La Cobla Barcelona (1922-1938). Un projecte noucentista. Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres. Departament d'Art i Musicologia. 2020. Tesi doctoral.
- FORTEA RIUS, Emili. La música oblidada de l'Orfeó Català. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Música Clàssica i Contemporània. 2006. Proyecto final. ESMUC
- GARCÍA MARTÍNEZ, Paula. El pianista y compositor Joaquín Malats y Mirarons (1872-1912). Oviedo: Universidad de Oviedo. Factultad de Geografía e Historia. Departamento de Historia del Arte y Musicología. 2007. Tesi doctoral.
- GONZÁLEZ I RUIZ, Miquel, L'ORGUENERIA A CATALUNYA (1688-1803), CATALOGACIÓ, DESCRIPCIÓ I ESTUDI DE DOCUMENTS CONTRACTUALS. Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres. Departament d'Art i Musicologia. 2017. Tesi doctoral.
- HERNÁNDEZ I SAGRERA, Joan Miquel. L'escola pianística de Carles G. Vidiella. Universitat de Barcelona: Universitat de Barcelona. Departament de didàctica de l'expressió musical i corporal. Facultat de Pedagogia. 2009. Tesi doctoral.
- MARÍN COS, Estel, L'ENSENYAMENT DEL PIANO A BARCELONA, 1850-1901. Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres. Departament d'Art i Musicologia. 2017. Tesi doctoral.
- MARTORELL, Oriol. Mig segle de simfonisme a Barcelona: 1920-1970. Barcelona: Universitat de Barcelona. Departament d'Art. Facultat de Geografia i Història. 1977. Tesi doctoral.
- MUNTADA I TORRELLAS, Marta. L'Associació de Música "Da Càmara": 1913-1936. Barcelona: Universitat de Barcelona. Departament d'Art. Facultat de Geografia i Història. 1984. Treball de recerca.
Obra distribuida según la licencia Creative Commons (CC BY-NC-ND 4.0).
- NARVAEZ FERRI, Manoli. L'Orfeó Català: cant coral i catalanisme (1891-1951). Barcelona: Universitat de Barcelona. Departament d'Història Contemporània. Facultat de Geografia i Història. 2005. Tesi doctoral.
- PARRON CONUS, Salvador. Les traduccions liederístiques de Joaquim Pena: inventari i anàlisi de la repercussió musical i cultural. Univerisitat de Vic. 2022. Tesi doctoral.
- RABASEDA I MATAS, Joaquim, JAUME PAHISSA. UN CAS D'ANÀLISI MUSICAL. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia. 2006. Tesi doctoral.
- SOLER MASSANÉS, Ma Mercè, PEDAGOGIA MUSICAL A CATALUNYA DURANT LA SEGONA REPÚBLICA, 1931-1939 Barcelona: Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art. 2016. Treball final de Grau.